Siirry pääsisältöön

Postia salaiselta neuleystävältä ja sukka kuulumisia!

Vaihteeksi ollut hiljaisempaa täällä blogin puolella, mutta jos vaikka nyt tulisi muutosta, kun osallistuin taas mukaan salainen neuleystävä rinkiin mukaan. Pariltani tulikin eilen kaunis kortti ja kissa magneetti, onneksi, sillä muuten en olisikaan saanut korttia jääkaapin oveen. Taitaa olla taas oven siivous edessä 😂


Sukkiakin on taas tullut neulottua muutama pari.
Sain keväällä hyvältä ystävältäni muutaman kerän lankaa, joista pyydettiin hänen miehelleen sukkia. Nämä sukat matkasivat suomen halki Oulusta Helsinkiin ja takaisin autossa istumis tekeleenä. Oli ihan mukavan joutuisa malli ja joululahja pakettiin ajattelin ihan kääräistä.



Näihin laitoin pienenä twistinä Socki lankaa ja mallina raitoihin broken seedsiä. Tämmöiset voisi tehdä toisetkin, oli mukavan joutuisat tehdä. Pohjavärinä on tummansinistä 7veikkaa.

Myös toisetkin sukat sain tehtyä. Facen villasukka ryhmissä on tehty paljon kumparesukkaa ja otsekkin päätin tehdä semmoiset töllöä katsellessa. Vaikka Janne lanka kuuluukin omiin lemppareihini, näistä tuli aika löysähkön näköiset. Siis nurjat silmukat näyttää löysille. Kaippa nämä mökki sukkina menee.




Kommentit

  1. Hei. Hyvä, että kortti on löytänyt perille. Kovasti jo pähkäilen ensimmäistä pakettiasi. Toivottavasti saan sen nopsasti matkaan.
    T. SNY nro 14

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä jo jänskätään mitä kaikkea keksitkään!!

      Poista

Lähetä kommentti

Kommenttisi piristää päivääni

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kaaripitsi sukat ohjeen kera

Kaaripitsi on ollut jo kauan omalla to do listalla ja muutama ilta sitten sainkin nämä puikoille. Kiva, nopea ja nätti malli ja itsellä langaksi valikoitui mahdollisimman neutraali seiskaveikka. Omaan jalkaan pikkuisen isot, joten lahjalaatikkoon menevät odotteöemaan oikeita jalkoja.





 Lanka: 7veljestä väri nro 060
Puikot: 3mm
Langankulutus: 108g
Koko 40

Kaaripitsin ohje:
Ohje on jaollinen 9 silmukalla, loin puikoille 18, 9, 18, 9 silmukkaa ja yhdistin pyöröksi. Varo ettei työ kierry.

1krs. 2nurin, lk, 5oikein, 2oikein yhteen
2krs. 2nurin, 1oik, lk, 4oik, 2oikein yhteen
3krs. 2nurin, 2oik, lk, 3oik, 2oikein yhteen
4krs. 2nurin, 3oik, lk, 2oik, 2oikein yhteenn
5krs. 2nurin, 4oikein, lk, 1oik, 2oikein yhteen

Toista näitä kerroksia halutun varren verran. Omissa sulissa on 9mallikertaa. Ole tarkkana 1puikoin kierroksen alun kanssa, 1puikko vaihtaa työn efetessä paikkaa!

Super helpot huovutetut tossut ohjeen kera

Tulevan joulun joulumyyjäis valmistelut on aloitettava jo hyvissä ajoin. Näitä syntyy töiden jälkeen pari päivässä melkeinpä ja ovat mukavaa töllön katselu puuhailuakin. Ohjetta olen soveltanut Novitan ohjeesta sekä silmukkamäärien myös mallin suhteen ja tällä ohjeella osaa kuka vain neuloa lämpimät tossut!



Koko: 39-40, 36-37, 34-35 Kun aloitat silmukoiden luomisen niin jätä n. 40cm pätkä lankaa kantapään yhteen ompeluun!!

Luo 6mm pyöröpuikolle (48, 44, 40) silmukkaa ja neulo tasona 16cm, 15cm, 14cm.



Jaa sen jälkeen työ sukkapuikoille tasaisesta ja ala neulomaan pyöröneuleena 14,5cm, 14cm, 12cm Aloita sitten kavennukset ja kavenna joka kerroksella puikkojen viimeiset silmukat yhteen. Katkaise langan pää ja päättele. Ompele aloitus langalla kantapää kiinni. Täytä sukka muovipussilla ja laita 60asteeseen pyykkikoneeseen yhden pyyhkeen ym kanssa.  Muotoile kosteana!!



Tossut voi koristella kukkasin, neulahuovuttamalla tai pohjaan voi laittaa liukuestenestettä. Vain mielikuvitus on rajana!…

almamummon kantapää kuvallisilla ohjeilla

Päätin vielä illan päälle kirjoitella almamummon kantapäästä ohjeen kuvien kera. Kysykää ihmeessä jos kysymyksiä tulee.

Itselläni on silmukoita puikoilla 12\puikko (48silmukkaa yhteensä) ja kantapään teen 1 ja 2 puikoille.

Neulo 1 puikolta 4 puikolle puolet 1 puikon silmukoista. Itselle jää nyt 1 puikolle 6 silmukkaa. Nosta ensimmäinen silmukka neulomatta ja neulo ne 6 silmukkaa. Neulo 2 puikolta 6 silmukkaa ja nosta 3 puikolle ylimääräiset silmukat. Nyt 1 puikolla pitäisi olla 12 silmukkaa ja 3 ja 4 puikolla 18 silmukkaa.

Neulo 24krs (12kertaa edestakaisin) ja jaa silmukat kahdelle puikolle, 6 siilmukkaa per puikko


Poimi sitten 12 reunasilmukkaa ja siirrä 3puikolta 6 ylimääräistä silmukkaa kantalappu puikolle niin että päälle jääville puikoille jää 12 silmukkaa ja kantalappu puikoilla on 24 silmukkaa. Neulo ensimmäinen kerros ( kantalappupuikot 24 silmukkaa!) takareunasta.



Aloita sitten kavennukset joka kerroksella. Ensimmäisellä puikolla 2 viimeistä silmukkaa oikein yhteen ja 4 pui…